torsdag, oktober 17, 2013

Ny betydelse

tumblr.com

Regn och rusk, det blir liksom inte ljust idag och det är typiskt soppväder - en köpt burk! En av de få färdigrätter jag någonsin köper, men någon gång ibland så ... pannkakorna gör jag själv! Vad sjutton, vi kan inte alltid vara så himla duktiga, "rediga" som vi säger på skånska. Ibland får vi tillåta oss att ta till snabblösningar, vara lite lata och kanske hinna med ett annat måste eller något vi vill ha in i agendan - kanske rent av något vi verkligen vill göra!

Men jag måste erkänna att höstrusket ändå inte når det hopplösa stadiet. Det räcker att titta ut genom fönstret, förbi regndropparna, så ser jag de fantastiska färgerna på träden. Helt sagolikt just nu! Så det får väga upp de envisa dropparna som himlen bestämt sig för att vara frikostig med idag.

Och så var det där med rubriken - Ny betydelse, vad menar jag med det? Jo, jag har kommit på att för mig betyder PMS helt enkelt pre-moon-stadium. Måne är det ju mest hela tiden, men just fullmåne är det jag syftar på här. Det finns sällan tillfällen mer än just före fullmåne som jag känner mig så ur fas! Tappar lätt all tro på min egen förmåga, huvudvärken ligger på lur om den inte bryter ut helt och hållet och kroppen känns likt en vattenmelon.

Det är inte lönt att bråka med mig själv eller min kropp, det är bara att göra det bästa efter förmåga och vänta ut fasen. Unna sig att inte stressa, bara använda favoritplaggen som får mig att känna mig lite fin och låta bli att brottas med de ömtåliga strumpbyxorna. Ta den där efterlängtade chokladbiten istället för att gå omkring och sura. Leva livet lite enklare en stund. Det är bara ett par dagar i gungfly, sen är det borta och då ger jag järnet med allt som kanske gått lite långsammare eller blivit satt på vänt.

Jag tar till listorna extra mycket nu, benar upp och stryker efter hand som det klaras av. Känner mig tillfreds när jag kommit en bit på väg. Får upp effektiviteten en smula.


Hoppas ni har en fin torsdag därute!

3 kommentarer:

  1. Helt klart ska man försöka förenkla för sig ibland. En köpt soppa går lika bra! Och inte bråka med sig själv heller. Du tänker helt rätt som vanligt :) Vi har det inte så värst färggrant längre. Mest svarta stammar och grenar, dött gräs och lukt av jord. Men frosten gör det vackert. Vi hade nästan 10 minus på morgonen idag. Lika bra att acceptera att nu börjar det. Men för våra små hönors skull önskar jag det varmt ända fram till jul.. Fast så blir det aldrig.

    Jag känner mig också väldigt tillfreds med allt jag och vi har åstadkommit. Det rör på sig åt rätt håll.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Läste precis din kommentar... Jag skickar en kram och hoppas att du får en fin helg. Ta hand om dig nu! Visst är universum stort och man kan känna sig därefter men du är viktig och betydelsefull!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad intressant det där med din PMS för nu när jag lästa det var det som att slå huvudet på en spik, det är exakt så där det är för mig också ju! Att jag aldrig har tänkt på det innan.

    Kramar Elin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz