onsdag, december 18, 2013

Julfavorit

 
Jag har inte bara en julfavorit, finns inte en möjlighet att jag måste välja bara en. De här få veckorna på året vill jag njuta av mer än en favorit. Som julkulan här ovan som förut hängde i min farmor och farfars gran, men som jag fick ärva. Vårdar den ömt.
 
En jul utan griljerad skinka har jag också väldigt svårt att tänka mig. Att få karva första skivan när den knappt har svalnat och hela huset doftar av senapsgriljering. Att fixa en skinkmacka lite då och då när man går omkring och myser i pyjamas, lägger lite pussel eller läser en bok i soffan vid granen och med en brasa i kaminen, också favoritsysselsättningar i juletid.
 
Och julmusiken! Gärna Peter Jöback:) Var på hans julkonsert för några år sedan, magiskt.
 
Min chokladkola, tomteskum, romerska bågar, mannen mins eller min pappas knäck, mammas kakor, svärmors citronsås till hälleflundran ... julfavoriterna är många:)


Och så naturligtvis att träffas och umgås med nära och kära!
Dagens utmaning hos Tatjanis - julfavoriter.
 
Mysig lillördag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om dina julfavoriter. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att den julkulan är speciell och är ett måste, för den var både vacker och bär på varma minnen.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz