söndag, december 01, 2013

Så mycket bättre ...

 
 
 
... kunde det inte blivit av gårdagen:) Kallt men vindstilla stod vi på musteriets gård och tog emot alla vänliga besökare. Till och med tomten kom på besök med godis till alla barnen. Nervös och spänd på om mina julkort skulle gå att sälja tog jag plats bakom mitt bord. Och vet ni vad!? Jag sålde många fler än vad jag någonsin trott:) Så roligt och naturligtvis en skjuts för mitt självförtroende. Det fanns även intresse för VarDagsSakers butikssortiment och även här åkte det ner lite saker i påsarna. Dottern tog också tillfället i akt att visa upp sina fotofärdigheter och fick några intresseanmälningar för fotografering. En bamsekram också till mannen min, som är till ovärderlig hjälp med alla praktiska detaljer<3
 
Mysigt var det också med alla goa' människor som kom och hälsade på - föräldrarna, svärmor och vänner. Dagens stora överraskning stod min fina bloggsyster Lotta för, som tagit med sig familjen och åkt genom Skåne för att besöka vår julmarknad och hälsa på oss vid vårt lilla bord. Vilken värme det skänker mig, att få sådana fina besök! Jag blev riktigt tårögd. Tänk så fina människor jag har omkring mig som stöttar och uppmuntrar. Tack fina, fina ni, ni är guld värda<3 Ni värmer mitt hjärta!
 
Goda vänner bjöd oss på middag på kvällen, som vi sedan avslutade med ett pärlband av artister på Malmö Arena. Vad sägs om Agnes, Darin, Brolle, Jill Johnson, Andreas Johnson, Pauline, Lasse Berghagen och Timbuktu på samma scen, en julgala som innehöll många hits. Jag fann mig själv sjungande med i allt från Min kärlekssång till dig från sjuttiotalet till Nobody knows, Halleluja, Glorius, All I want is you och Alla vill till himmelen ... Timbuktu var den ende som lyckades få  hela publiken att resa sig upp och verkligen hänga med, men övriga artister var också duktiga på att hålla stämningen uppe. Vi fick en härlig kväll, men arenan får bakläxa vad gäller ljudet som bitvis var riktigt dåligt.
 
En härlig lördag! Och Så mycket bättre, det har vi sett idag istället. Liksom Downton Abbey, som jag smög upp och tittade på i morse innan familjen vaknade.
 
Hoppas ni har en riktigt mysig första advent<3


2 kommentarer:

  1. Härlig dag. Förstår att det måste vara nervöst när man ska sälja sina egna saker sådär.

    Är du också en sådan som tittar på Downton Abbey själv. Här måste det vara tyst och lugnt och karln får inte säga ett pip under den timmen. Heligt är vad det är!

    SvaraRadera
  2. Det var så otroligt roligt att träffas i lördags. Ni är så varma och fina människor. Människor som man blir glad av att vara kring. Tack för all vänlighet och värme.♥ Och vad roligt att det gick bra både med försäljning och dotterns fina marknadsföring av sitt fotografi. Heja er!

    Ta hand om dig vännen och så ses vi förhoppningsvis snart igen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz