tisdag, maj 13, 2014

Avslutningarnas tid

 
Helst skulle jag vilja vila en stund på fina bänken vi fått överta från mina svärföräldrar. Ibland kan det vara toppen när andra inte har plats till sina saker. Tack så jättemycket!
 
En stund där vid husväggen, lite sol och en kopp gott te eller kaffe. Men se det vill vädrets makter inte alls. Bara regn här hos oss. Men lite solsken var det i Ystad ikväll.
 
Vi åkte ner för att titta på dotterns sista tisdagsdans för terminen. Jösses vad de är duktiga! Så roligt att se. Medryckande musik, fantastiskt inspirerande. Det var nästan så att det ryckte lite i min dansnerv också. Men jag kan ju alltid skaka loss tillsammans med dammsugaren på torsdag:)
Visst saknar vi den stora dansuppvisningen som gör uppehåll i år, men en överhängande risk hade ändå varit att vår dotter inte fått in det också i schemat. Mycket på agendan såhär i studenttider.
 
I söndags hade hon avslutning med "sina" barngrupper som hon undervisar i dans i en idrottsförening. Vi var där också:) Kul att se vad hon gör även i den positionen.
 
Och här rullar det på, som vanligt. Veckorna bara susar förbi och helgerna ännu snabbare. Vi är redan i mitten av maj! Men - inte stressa. Jag uttalar orden sakta i mitt sinne - ta det lugnt, allting ordnar sig och det finns alltid stunder för att bara vara. Vi bestämmer att vi tar dem, oavsett.
 
Nu massagekudden en liten stund. Nacken är lite stel efter många timmar vid jobbdatorn idag.
 
Tack alla fina, som kikar in här hos mig.
Det betyder så otroligt mycket!


2 kommentarer:

  1. Så skönt det ser ut att få sitta där en stund och ta det lugnt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja, nu tar alla sådan där terminsavslutningsaktiviteter plats! :)
    Skönt att något påminner om att det är vår....för vädret gör det inte!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz