fredag, maj 02, 2014

Det går med vindens fart ...

2014-04-19
 
Ni kan vara lugna, jag tänker inte börja tjata om att hösten kommer snart! För att knyta till Tomas Ledins kända rader. Nejdå, men fort går det i naturen nu ... i dagens inlägg kör jag en bildserie från vår trädgård och hur spirean utvecklats under de senaste två veckorna.

2014-04-25

Så kanske tjatar jag lite ändå, men mest om hur fort det går och att jag inte hinner njuta tillräckligt. Men njuter gör jag, så mycket det bara går! Idag har det varit betydligt kyligare och inte blev det någon fika utomhus, men väl i uterummet:) Härligt ljust och skönt och nästan som att sitta ute.
2014-05-02

Idag har vi mest skrotat runt, en sådan där otroligt välbehövlig dag man måste få ta sig emellanåt. Steg upp hyfsat tidigt, bakade havrescones och serverade familjen till frukost. Sedan tog mannen och jag ett ryck med pappersarbete som bara blivit lagt åt sidan nu när vädret varit alldeles för fint för att spendera inomhus - det har vi nog av båda två i våra jobb. Härligt att ha den här biten avklarad.

Så skönt att få undan lite småsaker, ta det lugnt och bara göra vad vi vill här hemma. Nu ska jag fixa fredagsmaten, myset idag blir hemgjorda hamburgare på kravkött från våra goda vänner i Roteberg. Mums säger vi och extra mycket när vi har lyxen att få veta var köttet kommer ifrån!

Och så härligt att ha två helt oplanerade dagar framför oss! Lyxigt!

Jag gissar att det blir ytterligare en djupdykning i recepten för min del - kul att prova något nytt när man har tid, lite mer bloggande, fotograferande och kanske även lite mer bakning. Sen tror jag att jag vill börja på en ny bok, får se vilken det blir. Jag har flera nya titlar att välja på - lyx igen! Och såklart fler bloggrundor hos er, alla fina vänner därute<3

Önskar er en mysig fredagskväll!

3 kommentarer:

  1. Vad du verkar pigg och full av energi! Härligt! :) Jag sitter här och gäspar. Känner mig mer som 90 ungefär, minst! Du funderar på att blogga mer och jag tror att jag faktiskt slutar :)) Har många böcker som väntar på mig men jag somnar mitt i. Ingen läsning efter middagsmaten. Verkar vara omöjligt. Du har vackra växter att fota och jag ser inte ens en enda tussilago efter vår väg. Ja och nu gäspade jag igen. Ja du ser. Hur lätt tror du detta är? ;)

    Men det är äntligen fredag och jag ska måla vår hall i helgen och det känns upplyftande! Känner på mig att det blir en fin helg då jag hinner återhämta mig också. Trots målning.

    Hoppas ni får en härlig helg!!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Nej, inget prat om hösten och absolut inte julen=))

    Så skönt med en "skrota runt dag", det ska man ge sig själv då och då. Egenvård att ta sig tid till saker eller att ta sig tid till ingenting. Det är bra!

    Så hoppas jag att solen landar på dig i helgen/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Visst går det snabbt . Allt slår ut så fort. Havrescones det lät mumsigt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz