lördag, maj 10, 2014

Detaljer

 
Jag gillar att ställa små grupper av detaljer i inredningen hemma. Små kära ting, vackra saker att titta eller fingra på. En liten kotte jag fått av mina föräldrar från en av deras resor vid Medelhavet, en liten ask från ett bloggevent och en liten ljuslykta.

 
En torkad ros på skåpet. Fångad i gårdagens morgonljus. Systemkameran fick ställa upp här, med 50 mm objektiv och autoläge. 

 
Resminnen i en vacker glasskål. Stenarna kommer från Cassis i södra Frankrike. De är underbart slipade av havet, mjuka och sköna att känna på. Medelhavskänslan infinner sig.
 
Det är helg. Veckan har försvunnit med blixtens hastighet. Strax åker vi iväg till svärföräldrarna för att få hjälp med uppläggning av dotterns balklänning. Nästa vecka ska hon gå på sin studentbal, stort.
Det ska bytas cykeldel också i helgen. Och tittas på dansuppvisning.
 
Vi håller helg. Ikväll håller vi tummarna för Sanna. Äter lite gott. Tar det lugnt. Ute strilar regnet.
 
Ha en härlig lördag!
 


6 kommentarer:

  1. Det är jag glad för, alla de där resminnena man samlat på sig. Nu är nämligen min reslust som bortblåst så jag är glad för alla resor vi ändå hunnit med. Pratade om det häromdagen med min, vi kom fram till att vår ridsemester på Island är den häftigaste resa vi gjort. PÅ hästryggen i fem dagar och vilken magisk upplevelse...
    Ha en skön helg vännen!
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
  2. Landar bland dina vackra bilder och detaljer… <3

    SvaraRadera
  3. Fina resminnen. visst ska vi hålla tummarna för Sanna i kväll. Ha en fin lördag

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. En sådan sten skulle jag ha.... Läser just nu en bok om tacksamhet och däri finns lite övningar man ska göra och bland annat skulle man hitta en magisk sten... Känner mig lite kräsen och vill ju inte ha vilken gråsten som helst! Men sedan kom jag på att på vår senaste Skåne tripp samlade vi fina stenar på stranden. En magisk sten från Skåne känns toppen!
    Ha en härlig lördag och tack snälla för de fina orden hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är en toppenböna! Bara så att du vet! ♥

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så vackert, stenarna blev min favorit.
    Självklart håller vi tummarna här för Sanna, vågar man hoppas på ännu en seger.
    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz