söndag, maj 11, 2014

I blom - veckans fotoutmaning

Nikon D5000, 50 mm objektiv
 
Dagens fotoutmaning "Vänner emellan" hos Kristina och Maria har temat "I blom". Självklart föll ju mitt val på äppelträden och häggen i vår trädgård, som slagit ut i full blom nu i veckan. Och fram kom båda kamerorna återigen. Utomhus hänger den lilla kompaktkameran med ganska bra. 

Samsung WB800F
 
Det blommar så det står härliga till och återigen kan jag knappt se mig mätt. Precis som när jag är ute och åker på vägarna och det ena rapsfältet efter det andra radar upp sig och lyser så vackert. Extra roligt de här regniga dagarna, när allt det vackra lyser upp och får mig att känna mig betydligt piggare.


Samsung WB800F
 
Här stod jag på vår terrass och zoomade in så mycket det gick på Samsungkameran. Tycker det blev ett härligt djup i bilden, även om det säkert är hundra fel om jag skulle gå enligt fotokonstens alla regler. Jag utger mig inte heller för att vara någon fotograf:) Jag har roligt och är det någon som tycker om mina bilder blir jag bara glad och ödmjukt stolt över mitt amatörskap. Nybörjartur kanske jag lite blygsamt kan kalla det.

Samsung WB800F
 
Jag startade ju egentligen min blogg först och främst för att jag ville få en chans att skriva. Från början tänkte jag att dottern skulle vara min fotograf, men en tonåring har ju annat för sig än att fotografera till mammas blogg;) Så jag började låna hennes systemkamera, bad henne om lite tips för att få det resultat jag oftast var ute efter och har sedan kört på detta autoläge sedan dess:) Och på autoläget får även den lilla kompaktkameran stå än så länge.
 
Trodde väl aldrig att jag skulle bli så förtjust i att fotografera! Jag kanske till och med skulle få för mig att anmäla mig till en fotokurs. Sätter upp det på min "bucket list".
 
Vill ni njuta av fler bidrag eller veta mer om fotoutmaningen "Vänner emellan" så kika in hos Maria och Kristina.
 
Ha en ljuvlig söndag bland alla blommor!


11 kommentarer:

  1. Vackra vårliga bilder, de har du fångat fint. Fotokurs är kul jag har gått några och lärt mig massor, även jag är en glad amatör man ska ha roligt med sin kamera. En ny kurs blir det i höst, kul att träffa andra fotointresserade, få nya tips och ideér. Ha en fin söndag hälsar jag från ett blött Ystad. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Älskar de rosa äppelblommorna de är så fina, ha en fin dag med eller utan regn Karin

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det väl vackert nu! Och speciellt de blommande träden. Fort går det bara....mitt körsbärsträd har redan blommat över.....
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  4. Så vackra i blom bilder. Visst är det skoj att fotografera. Klart du ska gå en fotokurs det är superskoj. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder i blomningstid! När man bloggar blir det mycket fotografering på både sådant som man skulle fotograferat annars också, men också på mycket som aldrig skulle ha fångat på bild om det inte vore för bloggandet!
    Önskar dig en härlig söndag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Klart att du ska gå en fotokurs! Det är ju hur roligt som helst att lära sig mer om det som man är intresserad av. Underbara bilder på äppleträd i blom :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Fina bilder du bjuder på. Trots lite regn så är det som du säger
    vackert med allt som blommar nu!
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  8. Underbara vår välkommen, sköna bilder

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Fina bilder tycker jag!
    Och det viktigaste av allt är att man har kul.
    Man lär sig mycket genom att ha roligt med kameran=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder. Att gå fotokurs har jag också funderat på. Var själv ute och tog en del vårbilder i helgen. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz