söndag, maj 18, 2014

Lördagslycka och söndagsmys

 
Vilken lycka att vakna till en orörd lördag med klarblå himmel och en sol som värmer sådär lagom skönt och gott som den bara kan göra vid den här tiden på året! Att få sitta i timmar på terrassen och äta brunch med familjen. Nybakat bröd, äggröra, bacon, melon och jordgubbar och bästa koppen te. Extra nöjd med mig själv kan jag också få förtjäna att vara, när jag genomfört både cykelturer, träningspass och yoga den här veckan:)
 
Vad gör det då att det hopar sig lite moln på himlen? Eller att vildsvinen nästan skrämde livet ur mig vid cykelturen på morgonen? Jo lite av det senare kanske, de har ju förstås sitt existensberättigande men jag tycker gott att de kunde låta bli att "stjäla" skogen från mig. Dessa djur förtar min glädje över att ta en skogspromenad eller en powerwalk, vilket i sin tur minskar mina motionstillfällen. Jag har inte lätt för att övervinna rädslan, men jag försöker att inte låta det förstöra min lördagslycka.

Fullkomligt nöjd över att bara skrota runt här hemma, njuta av trädgården genom att strosa runt och insupa den härliga atmosfären med blommor och dofter och skön grönska. Läsa en bok, göra några små anteckningar i fina boken ... samla energi på ett sätt som är fullt i klass med att åka på semester! Och inte kostar det en krona extra:)

 
Idag strilar regnet och har gjort mest hela dagen. Det blir söndagsmys i soffan, jag letar recept inför studentmottagningen. En del är redan väl beprövade och klara, men lite nytt vill vi prova. En välbehövlig rensning bland recepthögarna fick jag på köpet.
 
Jag surfar runt och försöker kika in hos er, men något bråkar med mig och jag kommer bara in på vissa bloggar. Något gör så att uppkopplingen bryts mot vissa av er, att era adresser inte hittas. Den där tekniken, jag förstår mig inte på den! Men jag fortsätter försöka, vill ju se vad ni har för er.
 
Ha en bra start på kommande vecka!

4 kommentarer:

  1. Härligt att bara skrota omkring hemma, njuta av det man har omkring sig en lisa för både kroppen och knoppen. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. En perfekt helg med andra ord!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Här har det också regnat hela dagen. Jag fick iallafall städat min matkällare. Alltid något. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag valde helt fel i helgen känner jag. I går när solen sken som allra bäst var jag i ett shoppingcenter hela dagen och idag när hela himlen har varit öppen och marken våt har jag varit hemma och helt ledig. Jaja inget att hänga läpp för. Hoppas du hittade några spännande recept.Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz