torsdag, maj 29, 2014

Överraskning och ännu en upp och ner vecka

 
I söndags hämtade vi hem dottern igen, efter en weekend med sin engelskgrupp i Dublin. Regnigt och 10 personer i samma rum om en toalett verkade vara en bra sammanfattning, men de hade haft en händelserik och rolig helg trots allt.
 
Med sig hem hade finingen köpt mugg och bokmärke till mig ... kunde ju inte passa bättre och jag som dessutom är så förtjust i får:)

 
Black sheep, undrar om det är jag? Söta är de i varje fall och en irländsk klöver finns också med. Någon bokhandel hade de inte träffat på, men pubar fanns det en och annan;)

 
Vackert bokmärke med fin text och dessutom en lyckobringande fyrklöver. Den är numera fint placerad i boken som jag just läser "Drömbokhandeln".
 
Kortvecka med ännu en överraskning - jag har anmält mig till Midnattsloppet i Malmö den 6 september. Ganska otippat faktiskt. Vet inte riktigt hur det gick till. En nödvändighet kanske. Behöver komma igång ordentligt och som det ser ut nu blir det familjeträning och kanske kan det hjälpa om vi pushar på varandra att komma ut i spåret. Ett är säkert, det går otroligt långsamt än så länge.
 
Kundjippo på jobb som fortfarande får mig att känna grilloset i näsan, vernissage med fina foton från dottern och hennes klasskompisar, första "löp"-träningarna avklarade och nu väntar början på studentförberedelserna. Livet rullar på med sina "ups and downs". Vi tänker positiva tankar.


Ha en fortsatt fin långhelg!
 


1 kommentar:

  1. Irland - ett land jag vill uppleva! Rent generellt vill jag bara resa just nu. Med kameran och njuta av denna fantastiska jord.

    Wow Suz, Midnattsloppet! Så kul. Skulle gärna springa med dig!

    Vet att det är mycket fix med student med också så roligt, en underbar tid. Jag fick sådan lust att ha en studentmottagning när jag var i Stockholm ;)

    Njut av denna ljuvliga årstid, vernissage och grillos….sounds lovely to me!

    xo

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz