torsdag, juni 05, 2014

Små ljuspunkter av vardagslycka

 
"Det är de små ljuspunkterna i vardagen som gör den stora skillnaden" står det på servetten ni skymtar på bilden. Det är allas vår Ernst som varit i farten. Ett fint litet meddelande vid eftermiddagsfikan. En stund i uterummet, med sänkta axlar och djupa andetag. Nog kunde jag väl få unna mig ett vaniljhjärta när regnet öser ner, jag känner mig som en yrpanna och upptäcker att jag bakat en tårta mer än jag hade planerat:)
 
Jag har haft lyckan av flera små ljuspunkter idag. Ett mail mötte mig i morse på jobbet, med lösningen på hur jag skulle rätta till gårdagens elände. Visserligen en massa ogjort jobb, men ändå - en lösning! Om ni bara visste vilken lättnad det var för mig.
 
Ett meddelande om att svärfar är mycket bättre känns också ända in i hjärteroten. Sånt vill man höra! Där sjönk axlarna ytterligare en bit.
 
Dottern kände sig inte riktigt kry idag men hörde av sig under en paus i lärarmiddagen de har ikväll och meddelade att talet hon och hennes kompis hade underhållit sin klass och lärare med hade gått bra. Tårar hade fallit men det hade gått bra. Vila blir nästa punkt på hennes lista! Känns bra att få hem henne ikväll.
 
Och så öppnar jag mailen här hemma och hittar ett långt, fint mail från en kär bloggvän! Så otroligt glad jag blir<3 Både över allt du skriver och att du tänkte på mig just nu. Tack fina du för en hälsning som kom precis i rätt stund när jag behövde höra dessa ord. Och stort grattis till den nya bloggen och er fina hemsida, supersnygga båda två! Kika in hos A kitchen in the country. Jag ser så mycket fram emot att få följa dig här, på nya äventyr:) Och vi hörs snart, var så säker. Men jag känner ingen stress, jag sitter här med sänkta axlar och har det bra.
 
Tog mig i kragen och insåg att det var absolut ingen mening med att ge mig på städning idag, vi ska ändå putsa fönster i helgen. Så sista kakbaket är avklarat och en skön fika i uterummet med regnet smattrande mot taket. Vardagslycka! 


 
Och lita ytlig flärd också, rea på nagellack i vanliga livsmedelsbutiken som numera är rustad med en hyfsat stor kosmetikavdelning. Glädjande nog passar båda bra till nya lilla nätta jackan som jag ska ha till min klänning nästa vecka på studenten:)
 
Tack för alla peppande kommentarer
och ha en superhärlig långhelg<3


6 kommentarer:

  1. Härligt att du börjar komma ikapp! Tror jag klämde på samma nagellack på samma mataffär igår ;) Livsfarligt med kosmetikavdelning när man ska handla mat, hih..
    Ha en skön och avslappnad kväll!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Visst ska du unna dig en fika. Så goda de är vaniljhjärtan. Min favorit. Så skönt du är i fas igen. Fina nagellack. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Skönt att axlarna får sjunka ner och en fika med ett vaniljhjärta är ju aldrig fel.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ett härligt och tänkvärt inlägg...ja livet är en berg-och-dal bana...inte alltid så enkelt men man ska ta tillvara på de goda stunderna!
    Önskar dig en skön helg...
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att höra att du börjar landa i allt! Och du...en tårta mer är absolut bättre än en för lite! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Kärlek till dig du fantastiska och godhjärtade kvinna!♥

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz