söndag, juli 20, 2014

Ta dagen som den kommer

 
Solen lyser, det är varmt redan på morgonen och vi tar dagarna som de kommer. Lite skönt att inte ha allting förutbestämt på semestern. Det har vi så ofta i vardagen annars. För att tiden ska räcka till kanske. Eller bara för att vi ska komma ihåg att göra allt på agendan.
 
Några timmar på stranden igår fick huden att strama lite. En skön vind gjorde timmarna behagliga och jag låg där och lyssnade på dagens sommarpratare som var riktigt underhållande, trots att jag inte alls är intresserad av fotbollsvärlden egentligen. Precis så det ska vara med sommarpratarna, där du minst anar det dyker det upp musik och ord som får en och en halv timme att flyga iväg. Mannen min sov bredvid mig. Och ett dopp hann han också med.

 
Det blir nog lite sand mellan tårna idag också:) Jösses vad sköna de här skorna är. Nöjd med mitt inköp på nätet. Sen är de kanske inte de ultimata sakerna att sätta på fötterna, men vad gör man när det är så här varmt! Och sulan är faktiskt skönt mjuk och formgjuten, så jag undvek i varje fall den platta plastvarianten.
 
Idag blir det lunchstopp före stranden, troligtvis Norra Promenaden i Ystad. God mat är aldrig fel!
 
Vad gör ni idag? Nu är jag riktigt sugen på att gå en bloggrunda hos er alla fina därute. Jag har ju vilat ögonen mycket från datorer nu, så ikväll kanske det blir till att komma ikapp lite av allt jag missat under min ofrivilliga bloggfrånvaro. Vi får se vad det blir. Jag bestämmer inget idag:)
 
Ha en ljuvlig söndag<3


1 kommentar:

  1. Så fantastiskt härligt det är med strandliv vid havet, vi har haft fyra sådana härliga dagar och jag längtar redan tillbaka. Men vi har en trädgård som måst tas om hand och katter som saknar oss och som vi saknade så vi var tvingade att åka hem. Men ganska härligt att fixa och dona i trädgården är det också.

    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz