måndag, september 29, 2014

Matlycka

 
 
Härliga vitlökar, olivolja, honung och vin - allt fick vi med oss hem när vi hälsade på mina föräldrar i fredags. De är nyss hemkomna från en husbilstur där de besökte både Kroatien, Italien och Frankrike. Roliga berättelser, mycket upplevt och härliga vyer har de med sig i bagaget hem, förutom då goda viner och lite annat smått och gott.
 
Jag är så glad att de ger sig ut på de här upptäcktsfärderna och får uppleva så mycket under veckorna i husbilen. Det kittlar lite i resenerven och kanske får vår cabbe komma ut och lufta sig neråt Medelhavet fler gånger, det är ju ända sedan 2006! Restips finns det ju gott om.
 
Idag har det varit fantastiskt väder, men hösten väntar runt hörnet och nu är jag sugen på goda grytor och långkok i köket. Baka gott bröd att äta till och njuta av ett gott glas vin. Enkelt och rustikt, utan för mycket krusiduller. Ren och skär matlycka!
 
Och presenterna kommer fint att bidra till livets goda i höst. Tack, mamma och pappa! Hoppas vi kan bjuda er på något gott också.
 
Måndagen avklarad, nu tar vi oss an resten av veckan!
 


1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg du har! Jag längtar också efter de här höstdagarna där man kan frossa i köket. Känner doften av nybakt bröd ända hit ;)
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka!!
    //Pia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz