söndag, september 28, 2014

Söndagens fotoutmaning - symboler

 
Dagens fotoutmaning krävde lite tankeverksamhet. Jag kunde först inte komma på något alls och tänkte hoppa över hela grejen. Det är ju så lätt att bara slinka undan. Men skam den som ger sig så lätt. Jag kom att tänka på mitt grekiska armband, inköpt i Aten för vad som känns som en hel evighet sedan. Och just evighet, eternity ska detta mönster symbolisera.
 
Jag hade antecknat Myandros då, för många år sedan. Men efter lite undersökningar visar det sig att mönstret tros vara uppkallat efter den turkiska floden Meander (antikens Maiandros). Och nog borde det kunna vara rätt lätt att missförstå en grekisk försäljare. Helt fel var det i varje fall inte.
 
Genom åren har armbandet emellanåt glömts bort lite i smyckeskrinet, men speciellt på somrarna har det åter kommit fram och använts ganska flitigt. Jag tycker väldigt mycket om mönstret och de klarblå stenarna och det passar speciellt fint på sommaren.
 
Det här får bli mitt bidrag i fotoutmaningen vänner emellan - vill ni ser fler bidrag kikar ni in hos Maria och Kristina.
 
Ha en fortsatt fin söndag,
vi "ses" kanske om en stund igen!
 

5 kommentarer:

  1. Väldigt fint armband! Jag använder aldrig armband och bara sällan halsband. Jag är bara på jobbet (känns det som) och där går inget sånt ha.

    Hoppas du får en fin ny vecka!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vilket fint armband som du har som dagens symbol. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert armband! Jag älskar smycken och visst är det så att en del blir sommarfavoriter! Ditt armband blir ju inte bara en symbol för evighet, utan även för sommar om jag har förstått dig rätt! Vacker tolkning.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du kom på något som passade till temat symboler! Jättefint armband som jag faktiskt tror an passa året runt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken bra tolkning!
    Gillar symboler för evigheten.

    Och det är klart att du ska vara ärlig när det gäller tatueringar. Sånt gillar jag=))

    Kramen och fin start på veckan//Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz