torsdag, december 04, 2014

D - decemberutmaningen

 
Do more of what makes you happy!
 
Ett litet ordspråk eller en uppmaning som börjar på bokstaven D.
Det får bli mitt bidrag i dagens utmaning hos Tatjanis.
 
För mig ligger det ett viktigt budskap i dessa ord.
Självklart finns det alltid en del måsten och borden som ska göras.
Inte alltid sådana som är så roliga eller ens gör mig speciellt glad.
Men desto gladare när de är gjorda och det finns stunder att fylla
med många härliga gör-mig-glad-saker och frihet att välja.
 
Dessutom kan dessa ord ibland hjälpa mig sålla i djungeln av
aktiviteter som pockar på och som jag kanske inbillat mig var roliga.
Att stanna upp och tänka efter -
vad skulle göra mig glad just nu över att få göra?
 
Hoppas någon av er därute kan ha glädje av mitt bidrag<3
 
Ha en fin 4 december<3
 

5 kommentarer:

  1. Så fint bidrag på D. Visst bör man tänka så. Då blir allt mycket roligare. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kloka ord som betyder så mycket för hälsan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så klokt. Bra ord att tänka på. Fint bidrag.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Såå viktigt..att ta sig tid mitt i alla stress för att få bra balans.//Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det var ett väldigt bra bidrag och själv försöker jag så gott det går att leva efter de orden. Ibland går det jättebra. Andra dagar lite sämre. Helgkram Bosse

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz