lördag, december 27, 2014

DIY favorit i repris

 
Foto: Sofie Johansson, årets nytillverkning
 
Julkort, jag tycker verkligen det är roligt att göra julkort:)
Förra året deltog jag i julmarknaden på Sövde Musteri, de gick faktiskt åt över förväntan! Och meningen var att jag skulle varit med i år också men den oväntade ögonhändelsen satte lite käppar i hjulet och jag har haft lite svårt att hitta rätt i rutinerna kring detta. Men nästa år tror jag bestämt att det blir lite repris på tomteverkstaden vad gäller julkort. Det finns redan en hel del både material och idéer:) Extra roligt var ju att jag faktiskt var saknad i år och fick en liten beställning som fick mig att få "blodad tand" igen:) Vilket resulterade i egentillverkade julkort att skicka till släkt och vänner i år också. Men naturligtvis satt jag med det i sista minuten, som vanligt ...

 
Foto: Sofie Johansson, årets skörd som postades precis i tid

 
Egna foton, favorit i repris från bloggutmaningen vänner emellan.
I startgroparna för beställningen.
 
 
Förra årets upplaga.
 

 
Ytterligare exempel från förra året.
 

 
Ytterligare exempel från förra året.
 
Vill ni se fler DIY bidrag, kika in hos Tatjanis:)
 
Vad gör ni annars då, såhär precis efter juldagarna? Jag tycker det känns som om de där dagarna fortsätter på något vis. Kanske för att vi är lediga. Hur som helst, idag blir det nog en väääldigt lugn dag, mest i soffan vid brasan. Äta skinksmörgås, sluka julgodiset, mumsa på kakor vi fått och kika i fina julklappsböckerna, läsa lite, blogga lite och sakna dottern som åker på skidresa med pojkvännen och hans familj. Kan hända vi dristar oss till en promenad också. Och tvättar lite, tycker de där korgarna alltid är fulla. Kanske går det någon bra film också. Visst kan det vara skönt att vara sådär lagom slö och slapp när vi varit runt till släkt och vänner hela julhelgen. Det har varit jättemysiga dagar och vi har njutit av gott sällskap och härlig mat och tackar alla fina värdpar vi varit hos, men idag är det skönt att lulla runt i myskläder;)
 
Ha en fortsatt mysig lördag<3
 

3 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Mkt fina julkort du tillverkar, jag tackar så mkt för det fina som vi fick!
    Här har vi också en skön, slö dag. Sovrekord för pojkarna idag, den äldsta till över åtta och den yngsta till strax före nio. Jag smet ner i köket medan de andra sov och njöt av lite ensamtid och en kopp tea. Just gått en promenad i det vita, vackra landskapet. Så ljust det blir!

    Önskar dig och familjen en riktigt skön helg Suz!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så fina julkort du gjort. Jag tänker alltid att jag ska skicka julkort med bild men jag får inte ens det gjort... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Så fina julkort. Klart du ska göra de till nästa år. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz