tisdag, december 23, 2014

Vika, väntan och vänner

 
Vi är framme på V i Tatjanis decemberutmaning.
 
Jag tänker på Vika, Väntan och Vänner.
Det har vikts papper till julgran och stjärnor,
inspirerad av bland annat Tanja;)

 
Jag gillar ju att pyssla och hade massor av material till julkort, som tyvärr inte blev så många i år.
Men nästa år finns planerna att stå på musteriets julmarknad igen.
Och vem vet vad för papperspyssel som finns där då:)

 
När jag sedan träffade på den fina instruktionsfilmen hos m.ade b.y m.ary,
var jag bara tvungen att prova göra de här stjärnorna också.
Och jag är såld, lite pilligt och det tar nog ett tag innan jag kan alla turerna utantill.
Men oj vad roligt det är att pyssla!

 
Väntan och Vänner.
Det är ju väntan nu, innan jultomten kommer. Speciellt för barnen.
Innan julmaten står framdukad och alla förväntningar infrias.
Men vi tar det som det kommer tycker jag.
Varför sätter vi in alla krafter för just dessa dagar?
Bygger upp stress genom allt som "ska" göras.
Nu släpper vi allt detta och umgås med nära och kära.
Skänker en tanke till alla dem som kanske inte har möjligheten att fira som vi gör.
Håller ödmjukheten i sinnet och tar inte allt för givet.
Visar vår tacksamhet för familj och vänner.
 
Skickar en stor, varm kram till er alla fina vänner<3
 
Ha en fin lillejul!


6 kommentarer:

  1. Nämen de där stjärnorna hade jag ju också stora planer på att vika! Får ta tag i det!
    Hoppas du får en härlig jul!

    SvaraRadera
  2. Så fint papperspyssel! Mysigt att bara sitta och försvinna i det.

    Ödmjukhet är viktigt. Oerhört viktigt.

    Så önskar jag dig en riktigt god jul med din familj.
    Att ni får fylla den med det som är viktigt för er /Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vilket superbra tema på V! Vika, vänta och vänner… känns som ord jag vill skriva upp på min anslagstavla bara för att de låter så fint tillsammans!
    Ödmjukhet är viktigt sådana här dagar och vara öppen för att alla inte kan eller orkar tindra i kapp med julens stjärnor.
    Önskar dig en ritkigt God Jul, där glädje och frid går hand i hand.
    Julkramar M.E

    SvaraRadera
  4. Underbart fint och stjärnorna är ljuvliga! Tycker också om temat....jättefint!

    Kära Suz, önskar dig och dina kära en riktigt God Jul!

    Stor kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Så fina stjärnor. Skulle vilja lära mig att göra dem.Här sitter vi och spelar Bingolotto som vi inte har gjort på många år. Ha en riktigt härlig julafton Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. God Jul finaste Suz med familj. Hoppas så att ni får njuta av en lugn och fin jul tillsammans!

    Många kramar
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz