fredag, februari 27, 2015

Action - fotoutmaning

 
Fredag och fotoutmaning hos Fröken Foto.
Dagens tema - Action.
 
Nu är ju jag en person som mer drar åt tjuren Ferdinands sätt, sitta under min korkek och lukta på blommorna. Lugna stunder med en god bok, spendera tid med familjen eller mindre antal gäster och en god middag eller en lång, skön promenad ut i naturen. Se ut över sjö eller hav och blicka mot horisonten. Njuta av solen.
 
Högljudda, snabba karuseller och motorvägar - det är inget för mig. Det första går att välja bort och det gör jag också för det mesta. Men vägarna, ju högre tillåten hastighet desto galnare kör många, önskar jag kunde välja bort att färdas där men det går ju inte alltid. Inte om jag ska hantera vardagen någorlunda rationellt. Och det vill jag, inget roligt att gå omkring och vara rädd för saker och behöva känna mig begränsad. Men jag föredrar ett något lugnare tempo och behärskade människor som vet vad de sysslar med, något som fattas många som färdas på våra vägar idag.
 
Undrar varför jag så starkt förknippar action med snabba rörelser? Bottnar nog mest i filmens värld. Men vattnet är i rörelse på bilderna, våren är på gång och naturen rör sig, vaknar kan man kanske säga. Och så snödropparna, som är svårfångade på bild när de darrar i den ganska friska vårvinden.
 
Solen var utan tvekan den som hade störst "action" igår! Och det ser banne mig ut som om den ska visa sig lite idag också. Ingen kan vara gladare än jag. Behovet av de där strålarna och ljuset är enormt. Min energi växer, mitt tålamod blir större och jag känner att många saker är mycket lättare att utföra när solen skiner. Har jag dessutom möjlighet att få komma ut i den friska luften och dra djupa andetag, låta lungorna fyllas av vårluft och solstrålarna värma mitt ansikte - då kan det minsann bli lite "action" på mig också!
 
Ha en härlig fredag!

6 kommentarer:

  1. Action kan ju vara så mycket...tycker du fångat det bra

    SvaraRadera
  2. Vackert! Både i text och bild! Och visst är det så... action ligger i betraktarens ögon.
    Ha en riktigt fin fredag!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så kloka ord! Det är ett väldigt tempo på vägarna, med mentaliteten, bara jag kommer fram. Jag gillar ditt bidrag starkt! Hoppas du har fått lite sol på dig idag också!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt inlägg på action. Du beskriver det så bra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Härligt inlägg med många bra tankar! Jag är också en person som söker lugnet. Jag håller fullständigt med dig när det gäller hasigheten på våra väggar. Jag tycker också att städerna är ortoligt mycket trafikerade. Själv bor jag på landet i lugnet och kan njuta. Våren närmar sig, men det är tyvärr än så länge alldeles för få soldagar jämfört med alla regn o ruskdagar.
    PysselQvinnan.se

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga vårfoton :) här tog tyvärr våren tillfälligt avbrott för snöblaskregn men men haha

    Jag bjuder till Tävling idag:)

    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz