fredag, februari 20, 2015

Mitt val av dryck

 
Mitt val av dryck - dagens fotoutmaning hos Fröken Foto!
 
Redan fredag igen och jag förstår inte var tiden blir av.
En vecka kvar av februari!
Och blogginlägg från mig duggar det inte tätt av precis. Inte kommentarer från mig heller. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad det är med mig. Känner mig så tom på idéer och kanske därför det nästan bara blir inlägg när det är dags för utmaning - då finns ju liksom uppslaget redan på plats.
 
Huvudvärk och vattenmelonkänsla i kroppen har förföljt mig några dagar. Trots att det inte är fullmåne på gång. Lättirriterad, trött och hängig. Känner mig allmänt trist och glåmig, både på in- och utsida. Kanske håller jag på att bli en "klimakteriekossa"? Älskar det uttrycket från dottern i en scen i Björn Skifs gamla film "Drömkåken". Tror det beskriver mig rätt väl just nu:) Hoppas min omgivning inte ger upp på mig. Jag tror det är orden "Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst, det är då jag behöver det som bäst" som jag behöver just nu.
 
Men idag har i varje fall huvudvärken gett med sig. Jag har en liten, nätt lista på saker jag behöver ta tag i - en del är redan klara och strukna:) Solen lyser med sin frånvaro så jag ska försöka "boosta" med smoothies och apelsiner, långbaka en ekologisk fransyska i ugnen som vi ska äta ikväll med nybakat bröd och så dra en runda med min "kompis" dammsugaren. Sådant som får min energibank att öka (nåja dammsugningen drar ner en del, men när det väl är klart är det desto bättre). Vem vet, det kanske till och med blir något gott att knapra på till en kopp te också:) Och tid över till en bloggrunda!
 
Så var det dagens tema - mitt val av dryck!
Te, säger jag och är säkert långt ifrån den enda som väljer denna dryck.
Jag skulle kunna valt vatten eller vin av något slag. Eller till och med Coca Cola, som jag tyvärr har som en last att gilla. Men jag ville visa min fina samling tekoppar som jag har ärvt, fått i present eller skaffat själv. Var och en av dem har en speciell betydelse och det är mysigt att välja kopp efter humör eller känsla för just den dagen eller det tillfället.

 
Kunde inte låta bli att ta med den här bilden också. Trädens vackra speglingar i teet när kameran fokuserade på ytan istället för på tekoppen. Ja, jag stod ute vid uteköket och fotograferade igår. Inbillade mig att solen skulle glimma till något mer än vad den gjorde och släpade ut alla kopparna där. Men jag hade ju en rykande het tekopp också där, så jag kunde värma händerna emellanåt:)
 
Ha nu en riktigt fin fredag!
Skickar er många varma kramar<3

8 kommentarer:

  1. Vackra koppar och helg magisk bild på träden i teet. Hoppas huvudvärken håller sig borta och att du får dn fin helg.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild... och jag kör lite mer på den där lasten idag kan man väl säga :-)
    Hoppas din helg blir skön!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild när träden speglar sig i koppen. Här har det varit sängläge hela veckan. Hög feber har det varit. Men nu känns det som det ska vända. Gillar inte att vara sjuk. Visst är utmaningarna bra på att ge en idéer till inlägg. Tror du inte årstiden i sig gör att det är svårare att få till det i bloggvärlden. Ha en fin fredag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag tycker hela vintern har varit tung och seg....Vi får hoppas att våren kommer snart med sol och värme och piggar upp oss...Fin samling koppar har du ...och te är gott....

    SvaraRadera
  5. Te, underbar dryck i vackra koppar eller muggar vänner, ser att vi delar några favoriter, kul. Så otroligt fina bilder Suz, kanske är det dags att hoppa med i något fototema igen för just nu är min blogg mer än lovligt spretig och bloggandet kryper fram i typ snigelfart!

    Många kramar och ha en skön fredag

    Nettan

    SvaraRadera
  6. Åh, du är väl för go. Din kommentar hos mig om att du är glad för utmaningen... värmer! Det är verkligen roligt att höra. Jag har också haft bloggtorka, vet hur det är. Det bästa med bloggen då tycker jag är att göra som du, hänga upp det på något för rätt som det är kommer lusten tillbaka och man är på fötter igen. Men du har fått till utmaningen riktigt bra. Ett jättefint collage med härliga koppar och bilden med reflektionen är hur läcker som helst! Bra jobbat :)

    Skönt att din huvudvärk gett med sig. Jag hoppas att du får en riktigt fin helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder som vanligt, jag gillar i synnerhet den sista! Skulle vilja säga att det är typisk februarikänsla i hur du känner dig, kossor kan inte skriva :D
    Du skriver så härligt, man kan känna igen sig i allt du plitar ner.
    Önskar dig en fin helg!!
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Vilken cool bild med reflekteringen, och så gillar jag koppen till höger om den, den vita. Jag tycker också om att blanda koppar.
    Lisa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz