torsdag, maj 28, 2015

Stanna tiden

 
Äppelträdens blomblad har börjat släppa och singlar ner på gräset och det snöar i vårluften av häggens blommor när det blåser. Vinden har inte blivit varm än och maj sjunger på sista versen. Men vi har verkligen fått njuta av de blommande träden länge i år, kanske för att det varit lite svalare än vad vi egentligen vill att det ska vara.
 
Jag känner alltid att jag har lust att stanna tiden när fruktträden blommar. Få hålla kvar denna ljuvliga tid så pass länge att jag verkligen hinner stanna upp och njuta. Det gröna som aldrig är så grönt som just vid den här tiden. Blommorna, de ljuvliga blommorna - först på plommon- och körsbärsträden och sedan äppelträden. Och de första fikastunderna utomhus på terrassen, finns det något härligare? När vi äntligen kan sätta ut trädgårdsmöblerna och duka upp åtminstone en fika eller lunch på terrassen. Sitta ute i solen och njuta av ljuset. Vi tar alla chanser att få vistas ute.
 
Om ett par dagar är det juni, då ska ni få en favorit i repris;)
 
Nu är det tedags<3


2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag håller med! Jag kämpar med att njuta och hoppas fler gör det!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det fantastiskt ute. Trots att det är lite kallt och det blåser lite väl mycket så har vi verkligen kunnat njuta av vårens framfart. Det gillar jag. Värmen kommer så småningom ändå.
    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz