måndag, juni 08, 2015

Te en måndagskväll

 
 
Jag dricker te och tänker över dagen. En helt vanlig måndag som har känts hur lång som helst. En seg och utdragen jobbmåndag med flera sådana där uppgifter att på något sätt "klara upp" efter andra. Det enda rätta var att ta ett motionspass när jag kom hem. Innan maten skulle fixas och för att rensa hjärnan på onödigheter som låg och tryckte.
 
Ibland verkar min hjärna inte förstå att släppa tankar och känslor. Att när jag känt dem, sorterat eller åtgärdat dem är jag redo att låta dem flyga sin kos. De behöver inte ligga kvar och drälla omkring som små orosmoln där uppe. Jag känner inte igen mig själv. Emellanåt känns det faktiskt som om jag behöver lära känna mig själv på nytt. Kanske är det åldersrelaterat eller så behöver jag bara semester:)
 
Men det är kanske inte fel, att tänka igenom prioriteringarna lite och ompröva mina värderingar. Kanske är det återigen kroppens sätt att väcka mig som människa och påpeka att jag är inte tjugo längre. Jag behöver ta hand om mig på ett annat sätt nu. Och det ska gudarna veta, att hormonerna kan ställa till det fortfarande!
 
Så en kopp te, en stunds vila med att låta tankarna komma och gå som i någon slags meditationsform och så motionspass så ofta jag bara får in det i veckans planering. Tror ni det är goda idéer? Jag provar i varje fall och te är alltid en god idé:)
 
Mjuka kramar till er<3


5 kommentarer:

  1. Tea är alltid en god id'e! Kloka du! Som vanligt formulerar du dig och dina tankar o funderingar så klokt, innerligt och liksom Suz-aktigt. En komplimang😀
    Min jobbdag drog förbi likt ett expresståg, skulle med äldsta sonen till logopeden och strax efter lunch var det bara att logga ut.
    På kvällen sommarfest på dagis i kvällssolen. Mysigt!
    Önskar dig en förträfflig tisdag!
    Kram Anna
    PS. Tea, motion och en stunds stilla, låter perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tillägg; det som jag skrev som glad gubbe på mobilen blev frågetecken i texten. Glad gubbe ska det förstås vara och inget annat!
      Kram

      Radera
  2. Låter som en mycket god och sund ide. Jag älskar att träna. Då rensar jag huvudet och kroppen. Sedan får jag ny energi. Fin kopp. Har likadana. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du hittat ditt sätt att sortera tankar och känslor. Jag går av mig mina tankar och känslor, jag har även börjat meditera och det är något av det bästa jag har gjort, där kan jag riktigt känna hur allt bara släpper och försvinner.
    Var rädd om dig!!
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  4. Precis som Anna skriver så är det aldrig fel med te, det värmer både kropp och själ. Min måndag blev lång då jag var med på niornas avskedsmiddag så det blev alldeles för lite med reflektionstid, men det blev te ändå!
    Kram & ha en fortsatt fin vecka

    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz