torsdag, oktober 01, 2015

Goodbye September, Let's go October

 
Återigen kommer orden "vad tiden går fort" fram i mitt sinne. September bjöd på mycket vackert väder och vackra vyer, fantastiskt morgonljus, roadtrips, vänner, höstfärger i trädgården, björnbär och kvardröjande kaprifol. Ännu en månad har nått sitt slut.

 
Och en ny månad är redo att ta över. Oktober känns som den verkliga höstmånaden för mig. Då är det dags att låta löven falla och tid att börja boa in sig i soffan för höstmys med tända ljus och te i stora muggar. Men också att ta varje chans till sköna höstpromenader under de klara, krispiga dagarna som jag hoppas på.
 
Vi vänder blad och börjar på nytt. Låt inte några misslyckanden hänga kvar. Det är nu som räknas, glöm gårdagen och tänk på vad du kan göra nu som får dig att må bra, får tillvaron att fungera som du vill och som får in sånt som gör dig lycklig i vardagen.
 
Det är de små sakerna som gör det, en vacker soluppgång, några höstkvistar på bordet, en helt vanlig vardagsmiddag med familjen samlad. Och du, glöm inte duka med "finporslinet" och klä dig i "bästa finplagget" ibland. Spara inte på guldkornen utan njut av det bästa du har.
 
Ha en fin första oktober<3


1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder! Oktober redan, hej vad det går! Jag gillar höst!
    /Anna
    http://www.annapannapuff.se

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz