fredag, december 11, 2015

Smak - julsmak

 
Smak - dagens tema i decemberutmaningextraallt hos Tatjanis. Jag instämmer till fullo med Tanja, ingen jul utan pepparkakssmak. Här en bild från förra årets dinkelpepparkakor. I år kör vi "Annas" färdigköpta men det kan nog tänkas att jag provar baka en pepparkaksbiscotti och dumlekolasnitt som jag sett på en del bloggar på sistone:)
 
Igår blev det bullbak med lussekatter och en variant av kanelbullar med saffransdeg. Saffran är också mycket jul för mig. Och vill man inte göra något sött så är ju en fisksoppa alldeles otroligt gott!
 
En fin fredag till er alla<3


2 kommentarer:

  1. Å va gott! Vi har bakat både pepparkakor, pepparkaksfudge och pepparkakskladdkaka. Och lussebullar. Verkligen jul dofter. Och gott för magen ;) kram

    SvaraRadera
  2. Mumsigt. Här ska det göras julgodis i helgen. Barnen tycker det är skoj. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz