söndag, februari 28, 2016

Dags för eftertanke och citat!

 
 
Ibland behöver jag stanna upp och tänka efter.
 
Vilken riktning är jag på väg i?
Känns det okej och är jag rätt på det?
Rullar det på för fort eller känns tempot bra?
Eller händer det kanske inget alls!
På någon front.
 
Just nu har vi många val att ta oss igenom.
Kanske inga gravallvarliga sådana.
Vi pratar ju renovering av huset.
Men tillräckligt viktiga för att det ska bli rätt.
Rätt för oss och den budget vi avsatt.
Man kaklar inte ett badrum bara sådär,
för att man har lust att ändra färg;)
Eller ett plötsligt golvbyte bara för att.
 
Sen är det där med hälsan.
Äta lite mindre portioner och röra mer på oss.
Det ska också in i ekvationen
"jobb-vara social-rensa-renovera".
Lite kommer automatiskt,
blir inte tid för så mycket soffhäng.
Men maten ska helst gå fort,
så jag letar hälsosam snabbmat.
 
Hoppas ni har det bra.
Våren på gång och allt.
 
Tack för att ni kikar in<3
 

2 kommentarer:

  1. Ja du, det är bra med lite delårsbokslut emellanåt ;) Att titta runt och fundera, planera och omprioritera.
    Var rädd om dig!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  2. Tror det är bra att tänka efter ibland. Det kommer man långt med. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz