söndag, februari 21, 2016

En helg som flög förbi

 
Så var ännu en helg förbi, var tar de vägen undras tro? Inte för att vi varit lata precis, det har hänt en hel del här hemma. Men tiden går alldeles för fort när man är ledig:) Då flyger den formligen iväg. Men jag har hunnit njuta av den vackra buketten som älsklingen min kom hem med i fredags<3
 
Igår var det ju busväder med snöblandat regn och väldigt blött att vara på återvinningscentralen för att göra av med gamla garderober, förpackningsmaterial och en del annat. Passade bra att hålla till inomhus resten av dagen och möblera om för att ha en liten plats för provisoriskt kontor medan rummen renoveras och flyttas om. Ett par garderober lyckades vi skänka bort och de avhämtades idag, alltid roligt när något kan komma till återanvändning.
 
Idag fanns det inte lika mycket för mig att hjälpa till med renovering så jag tog tillfället i akt att fylla på fröknäckeburken, baka havrekakor och fixa lite med orkidéerna och få ordning i skåpet med ljuslyktor och vaser med mera. Vad är det för spöken i somliga skåp egentligen - har ni också sådana? Som bland plastburkarna till exempel, där det alltid blir oordning hur man än bär sig åt!
 
Ny vecka och sportlovsvecka för många. Inte här inte, här rullar det på som vanligt och jag undras tro om den där nya skrivaren på jobbet tänker samarbeta. För tre veckor sedan fick vi installerat en ny skrivare på kontoret och det skulle bli så bra med fakturascanning och snabbare utskrifter för att bara nämna en del. Har det fungerat smidigt sedan dess tror ni ... inte många rätt kan jag säga. I fredags fick jag ett sms från min kollega, inget jättepositivt för inget hade fungerat som det skulle. Men hon får vila en vecka med skidåkning och slippa tänka på krånglande skrivare:)
 
Nåja, vi tar väl dagen som den kommer för det är ju egentligen bara en bagatell. Jag kan visserligen inte jobba riktigt som vanligt, men jag kan få undan en hel del ändå och när jag inte själv kan påverka situationen är det ju bara dumt att hänga upp sig på det. Det finns sannerligen värre problem i världen än en krånglande kontorsmaskin!
 
Ha en fin kommande vecka! 


2 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor. Visst är det inget att haka upp sig på. Ta det lugnt det mesta brukar ordna sig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Visst försvinner helgerna alldeles för fort. Denna helg har vi bara haft det lugnt o skönt (lediga även i fredags) och bara söndagen kvar... Hoppas ni haft en skön helg?! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz