fredag, maj 13, 2016

Stanna tiden!

 
Äppelblom i ...
 
Ännu en dag att ta vara på. Blå himmel och solsken, fågelkvitter och äppelblom. Isbitar klirrande i ett glas vatten med några bitar jordgubbar i. En vårförkylning som envist irriterar men som får se sig lite besegrad då jag fick något av en vilodag igår. Nu fortsätter jag med att försöka få ordning på lådorna som ska förvaras i den lilla, nya renoverade klädkammaren som mannen min färdigställde igår kväll ... eller hur det nu blir till slut - vi flyttar kartonger hit och dit men igår stannade vi upp och sa till varandra "Vad sjutton har vi i alla dessa kartonger, är det något vi ska använda?". Så idag är det jag som tar en ny rensning och en del ompackning.

 
 ...vår trädgård
 
Mannen min har åkt till jobbet och dottern är iväg på sitt håll. Tvättmaskinen spinner på ute i tvättstugan och jag är lite här och lite där men nu kör jag stenhårt på rensning i lådor för att hinna unna mig en stund i solen sedan, när fröknäcket gräddas i ugnen och magen säger ifrån om lunch.
 
 
Lånad från Pinterest
 
Önskar er en härlig helg och ber er komma ihåg allt som faktiskt är gratis i livet. Det kanske inte känns som om det kommer gratis alltid, men det finns mycket att uppskatta som vi lätt glömmer bort. Stunder som vi alldeles för ofta tar för givet. Har tänkt mycket på det i dagarna. Är det för att jag är inne i en fas när jag vill stanna tiden för att riktigt hinna njuta av allt vackert vi har omkring oss nu? Oavsett så är det viktiga grejer att komma ihåg, inte sant<3
 
Kram på er<3

3 kommentarer:

  1. Visst är det viktigt att njuta här och nu. Man vet aldrig vad morgondagen bjuder på. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Äppelblom är SÅ vackert! Och det går SÅ fort! Tiden mellan hägg och syren blev typ en dag eller två... Jag försöker alltid få in njutning på schemat för dagen:)!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Vilka underbara bilder! :) Det är en ljuvlig tid nu när allt grönskar och slår ut i blom. Därför kändes det på något vis helt ok att det blev lite svalare några dagar. Att det stannar upp lite så att inte allt hinner blomma över innan vi ens hinner ta steget in i juni. Att vi får njuta lite längre. :)
    Jag hoppas att förkylningen har gett med sig och att du känner dig helt återställd nu? Det är så trist med förkylningar, speciellt de som är riktigt sega och långdragna. Krya på dig Suz!♥

    Ta hand om dig vännen och lycka till med all rensning. Och njut av allt det vackra runt omkring dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz