fredag, juni 17, 2016

Nu är det nära!

 
Vi närmar oss en invigning av badrummet på ovanvåningen, eller en nyinvigning får vi väl kalla det eftersom vi haft badrum där tidigare också. Nu är det nära ett bad i vårt nya massage/bubbelbadkar och att få flytta in i badrumsskåpen:)
 
Igår var äntligen rörläggaren här och fixade inkoppling av vattnet och nu får vi lov att använda vatten därinne, rätt betydelsefullt vill jag påstå. Det dröjer ett tag till innan vi kan koppla på golvvärmen men det kan vi definitivt leva med.
 
Fortfarande lite småsaker som ska fixas, som lite lull lull som ska på plats och där vill jag verkligen känna in vad det är som saknas och få välja i lugn och ro. Hitta några fina detaljer som liksom sätter pricken över i så att säga. Jag fick ju två extra lyxiga handdukar i födelsedagspresent och de är på plats. Stort gilla på dem och visst skulle jag vilja hänga dit badlakan av samma sort men det svider lite för jag tycker de är galet dyra! Fortsättning följer säkert ... ;)
 
Sen har vi funderingar på att fixa en pall eller liknande också, lite praktiskt kan jag tycka. Även där finns önskemål men efter en snabb kik på nätet känns det som om vi nog får leta efter alternativ, pallen från Tolix alternativt den vackra i ek från Skagerak kändes som en onödig utgift i detta läge ... någonstans går ju faktiskt gränsen och även prioriteringarna. Men vi ska nog hitta rätt grejer, det är jag helt övertygad om.
 
Men nu fokuserar vi på invigning. Åh vad jag längtar efter att få sjunka ner bland bubblorna och bara njuta av vårt fina, nya badrum! Massor med beröm till min fine, händige man som gjort så fint!
 
Ha en härlig helg!
 
PS. Även jag tycker det är surt med det där italienska målet, men det är mannen min som tittar på matcherna - jag passar på att plocka med bilder och blogga under tiden istället;)
 



3 kommentarer:

  1. Härligt med ett nytt badrum. Ser fint ut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ett nytt badrum är något man njuter av länge. Snyggt val av golv (vi har samma, är mycket nöjd). Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt jobb ni har gjort och så fint det blir. Vilken lycka att få inviga och till fullo njuta av ett helt nytt badrum och att finna rätt inredningsdetaljer är ett kärt besvär. Du har en utmärkt smak så jag är övertygad om att det kommer bli jättefint Suz. :)

    Ta hand om varandra och ha en fin kväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz