onsdag, november 09, 2016

Ladda batterierna


Titta vad jag fick av min älskling häromdagen! En alldeles egen liten laddare att ha med i väskan. Det har nämligen blivit väldigt nödvändigt då min mobil har bestämt sig för att när som helst bara tycka att livet är pest och förbruka allt batteri på en gång.

En elegant liten lättviktare hjälper mig nu att hålla mobilen vid gott mod. Tänk om den hade hjälpt mig med. Det hade väl inte varit dumt med en liten omstart ibland, ligga på laddning en stund och sen studsa tillbaks till vad jag nu höll på med. För att inte tala om i morse, börja dagen med att sopa snö från bilen och sen glida ut på vägarna i snömodd. Nåja, det mesta var borta när jag vågade mig ut. Körde en lånebil idag som jag aldrig kört förut och jag är ju som bekant lite harig med sånt. Men det gick bra. En egen liten extra laddning hade dock inte varit fel, så att batterierna höll hela dagen.

Nu sjönk jag ner i fåtöljen ikväll och har knappt rest mig därifrån överhuvudtaget. Det blir bara färdigställande av inköpslistan för morgondagens veckohandling, sen släpar jag mig in i sovrummet. Men jag har faktiskt ändå känt som om jag laddat mina batterier ikväll, en smula i varje fall. Bläddra i tidningar och kokböcker och klicka hem lite roliga inredningsdetaljer har den effekten på mig.

Sen har jag också haft tid att fundera lite på citatet nedan. Det tål att tänkas på, inte sant? Det är kanske inte alltid så att vi måste bli något. I synnerhet inte något som vi egentligen inte är. Och hur vet vi det om vi inte provar oss fram. Med lite olika intressen, färdigheter och arbeten.

Så idag är jag tacksam för min lilla laddare, om än det är lite ytligt kanske. Då får det vara det, vi kan säkert klassificeras som en något prylgalen familj.
Jag är också tacksam för att bilturen till jobbet och hem igen gick bra. Tjusig bil, stor bil, dyr bil och framförallt inte vår bil. Men vår egen är tillräckligt fin.
Och jag är tacksam för att jag hittade citatet, det fick mig att tänka till. Med en ung dotter i huset som provar sig fram i arbetslivet just nu. Bara för att vi börjar i ett område är det inget som säger att vi måste stanna där hela livet. Det går att byta, möjligen något lättare när vi är unga. Men till och med jag skulle fortfarande kunna göra annat. Eller mer. Skaffa mer kunskap inom fler områden. För utvecklas kan vi däremot göra hela livet. Och det gör vi på resans gång. Hela tiden.


Glöm inte ladda batterierna mina vänner!
Och tänk en tacksam tanke varje dag<3


2 kommentarer:

  1. Jag älskar det där citatet.
    Så laddat med friheten att bli den du vill.
    Inte vad du tror att du ska vara.
    En vägvisare minst sagt.

    Mjuk helg till dig / Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket passande citat mu när dottern ska välja gymnasium och program!
    Jag är själv otroligt materialistisk och tycker det är helt ok så länge man är medveten om det och kan ta tillvara på och njuta även av andra värden här i livet!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz