torsdag, november 03, 2016

Tänk att det har gått ett helt år!


Det verkar inte som om det är meningen att jag ska få in ett blogginlägg ikväll! Texten hoppar och försvinner, bilder flyttar sig ... riktigt ledsen över att en fin text gått förlorad. Nu vet jag inte om jag ens orkar lägga någon energi på att skriva om, det blir inte detsamma.

Men i varje fall, kortfattat - tänk att det gått ett helt år sedan vi var på Gran Canaria och firade min pappas 75-årsdag! Det var inte alls fel att byta höstrusk mot solsken och skön samvaro med familjen.
Så mycket mys med poolhäng, solnedgångar, skumpa, god mat och födelsedagsfirande i bergen! Kan göras om precis när som:) Stort grattis på födelsedagen idag också pappa - vi ses imorgon!

Sen hade jag skrivit ihop en fin text om att behöva göra val, att man inte kan göra allt man vill i livet på en gång och precis när man behagar och att det finns något fint i detta som gör att tacksamheten stannar kvar i våra liv. Men jag tänker inte ge mig på att skriva om hela den texten för det kom rakt ur hjärtat och sånt rasslar inte fram på beställning och i repris hur som helst. I varje fall fungerar inte jag på det sättet.

Därför blir det bara kort och gott ett tips om att hänga på "Trettio Tacksamma Dagar", en utmaning jag gått med i som varar under november månad. Monnah skriver såhär på sin Facebooksida "Att medvetandegöra sig om vad man har att vara tacksam för i vardagen kan göra skillnad mellan att ha ett liv som suger och ett som är underbart." Klicka på hennes namn här ovan om du vill kika in på hennes blogg eller sök på "Trettio Tacksamma Dagar" om du vill hänga med i hennes novemberutmaning på Facebook. Eller utmana dig själv bara genom att varje dag i november skriva ner en eller ett par saker som du är tacksam för.

Jag känner redan att jag mår gott av att stanna upp i vardagen och tänka efter en aning. Att lära mig fånga tanken på vad jag är tacksam över. Det kan vara små ögonblick eller stora saker. Oavsett så gör det gott att få landa i tacksamhet. Det gör mig ödmjuk inför livet jag lever här och nu.

Det är knappt att jag vågar trycka på enter-tangenten i rädsla för att allt ska försvinna igen. Men jag får chansa. Jag har sparat extra många gånger nu. Det går nog vägen den här gången och då blir jag tacksam för en sak till idag<3

Tacksam för alla bloggvänner också<3
Ha det fint!

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt när allt bara försvinner. Trevligt med tacksamhets inlägg. Det borde man ägna sig mer åt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vad trist att ditt inlägg försvann! Det är så irriterande när sådant händer. Teknikens under är fantastiska, men det kan bli extra frustrerande när de inte fungerar som de ska. Själv var jag på IKEA i går och skulle bara snabbt hämta ut ett par saker som inte fanns inne när vi hämtade köket sist vi var där. Ingenting funkade i lagrets dator och det gick många dyrbara minuter. Killen som hjälpte mig var synbart irriterad och sa "vi förlorar ju pengar på det här". Tänk om allt bara slutade funka på en gång. Vad skulle vi göra då? Phu. Kram.

    SvaraRadera
  3. Tiden går så fort. Just idag är jag tacksam över att bo i Sverige, långt ifrån USA. Och så är jag tacksam över att ha ett jobbb att inte kunna gå till pga snökaoset:).

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz