tisdag, december 27, 2016

Att njuta av mellandagar


Hej där! Hoppas ni har det bra såhär efter julhelgen. Efter en blåsig natt skiner solen in genom fönstret på julblommor och gran. Här hemma njuter vi julkänsla lite till. För min del tycker jag att det är helt okej att dra ut på det i mellandagarna också. Mumsa mammas mandelmusslor med lite grädde och hemkokt jordgubbssylt och sippa lite glögg vid brasan. Eller varför inte ytterligare en skinkmacka.

Läsa en stund, titta på en film, bara finnas till och varva ner. Jag är helt övertygad om att vi behöver det ibland för att kunna ladda batterierna på nytt. Jag har lovat mig själv att reflektera över det gångna året och försöka sätta upp lite nya och s.m.a.r.t.a mål för 2017. Börjar med drömmar och önskemål och tar det därifrån.


Hittade den här på Pinterest och tänker att det kan vara en bra start. För visst har vi alla drömmar. Men jag tycker att det rätt ofta stannar där nu för tiden, vid bara drömmar som aldrig blir verklighet. Kanske för att jag inte gör några mål av dem. Och gör jag mål är de kanske för diffusa och definitivt utan plan.

Bättre sent än aldrig. Man är aldrig för gammal för att lära sig, sägs det. Det är bara svårt att lära gamla hundar sitta. Att inte ens försöka är att ge upp och det tänker jag absolut inte. Det finns fortfarande massor saker jag vill lära mig, bli bättre på och uppleva.

God fortsättning, njut av mellandagarna<3


1 kommentar:

  1. Så fint tänk. Här jobbas det för fullt igen. Ska åka på långresa snart så då blir jag ledig istället. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz