måndag, december 05, 2016

Monday mood och tänkvärt


Känner ni igen er i känslan av att helgen var för kort? Måndagsmorgonen som dök upp alldeles för snabbt och antal timmars sömn blev alldeles för få. Men bara att bita i det sura äpplet och starta en ny arbetsvecka. Landade ganska tungt i soffan ikväll och höll nästan på att somna när jag letade bilder.


Ljuslyktor i glas på en betongliknande bricka, några kottar och mysfaktorn infinner sig direkt. Det behövs inte så mycket för att det ska kännas lite mysigt på soffbordet. Brickan hittade jag på Åhléns förra veckan till ett verkligt facilt pris. Stort gilla på den:) Passar fint på ekbordet.


Jag har ju som bekant lätt att fastna för citat och det här dök upp idag. Känns välbehövligt och aktuellt att lyfta fram i dessa tider när människor tycks kunna vräka ur sig precis vad som helst, i synnerhet på sociala medier men även i andra sammanhang! Tänk om alla kunde ta till sig detta budskap - tänk efter innan du säger eller skriver något till någon, hur skulle det kännas om någon sa samma sak till dig?

En fortsatt fin vecka till er alla<3

1 kommentar:

  1. Hej Suz!
    Kloka ord från en klok och omtänksam kvinna!
    Jag häpnar över elakhetsgraden framför allt på sociala medier. Vad hände med empati, medmänsklighet och bara vanlig hederlig snällhet? Är inte det egenskaper att vårda och sträva efter?
    Super mysigt att tända ljus så här års!
    Jag tycker december öppnat i vråltempo, vill bara njuta av julmusik och adventsmys!!!
    Sköt om dig Suz!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz