söndag, december 18, 2016

Muggubbe, teaterbesök och helger som försvinner i ett nafs gång på gång



Förra helgen var vi en sväng gånger två i Ystad, först på lördagen för en tänkt julshopping och sedan på söndagen för att se Askungen på Ystad Teater. Där vi tänkt fixa någon klapp ringlade köerna till disken så långa att vi gav upp. Och som vanligt shoppade vi istället nytt till oss själva:) Men något litet vettigt fick vi ändå uträttat.

Visst är muggubben söt! Tillverkad av plastmuggar som häftats ihop med häftapparat. Kommer ni ihåg flourtanten i skolan, om ni tillhör den generationen;) Precis sådan muggar. Den här står i en färgbutik i Ystad och jag var bara tvungen att fotografera.

På söndagen var det dags för Askungen på Ystad Teater, framförd av Sommarteatern. Egentligen är det en barnföreställning, men även vuxna har god behållning av denna föreställning och jag kan nog tänka mig att de minsta barnen kanske har svårt att sitta still i två timmar. Men fint var det och ett besök i den vackra, anrika teatern i Ystad är alltid lika mysigt.
Efter föreställningen gav sig dottern av direkt till jobbet och mannen min föreslog att vi skulle ta en promenad längs gågatan och insupa lite julstämning bland alla ljusen och vi kom precis när de började tända alla marschaller.

Och så var den helgen över i ett nafs. Fredagen ska vi knappt ens uppehålla oss vid. Den var tänkt att innehålla en hel del punkter att avverka, men när jag vaknade med världens huvudvärk och var på ett uselt och tråkigt humör redan när jag steg upp anade jag att dagen inte skulle bli som tänkt.
Men jag fick ett telefonsamtal från en fin vän som försökte muntra upp och det är jag så tacksam för. Tyvärr kände jag mig mest som en energislukare och hoppas att jag kan återgälda det snart.

Vänner är guld värda och jag är så tacksam för mina<3

Den här helgen tenderar också gå snabbt, men jag tog mig åtminstone en utomordentligt lugn fredag. Tänk, nu firar vi fjärde advent och snart vänder vi mot ljusare tider igen. Har gjort tappra försök med kameran här hemma, men ni får hålla tillgodo med lite mobilbilder så länge istället. Det är helt enkelt för mörkt för att jag ska lyckas. Och ni som följer mig på Instagram får stå ut med att bilderna dyker upp här också:)

Ha en lugn och fin fjärde advent<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz